Praktični tečaj digitalne fotografije
|
Naše delo |
Vstop |
Projektno delo |
Pišite nam |
Prijavnice |
Aktualne novice |
Izobraževanje |
Nacionalni pojekti |
Mednarodni projekti |
Arhiv |
Tekst sta pripravili: Udeleženki Ajda Petrič in Maja Žnidaršič |
foto: Bojan Žnidaršič |
6.11.2010 smo se v prostorih Knjižnice Jožeta Udoviča v Cerknici zbrali bolj in manj izkušeni ljubitelji fotografije. Center za ustvarjalen razvoj VITRA je, v okviru projekta Krasno ( pod okriljem Centra vseživljenjskega učenja Notranjsko-kraške regije) ter ob podpori Ministrstva za šolstvo in šport RS ter Evropskega socialnega sklada organiziral brezplačen tečaj digitalne fotografije. Tečaj je potekal štiri sobotne dopoldneve, vodila pa sta ga študenta Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani Blaž Žnidaršič (smer fotografija) in Martin Petrič (smer grafično oblikovanje). |
Naslednje srečanje smo začeli z analizo naših fotografij, ki se je izkazala za pomembnejši dogodek naših srečanj. Na analizi je lahko vsak od nas predstavil svoje fotografije, ki smo jih nato skupaj pokomentirali. Tako je vsak avtor lahko dobil povratno informacijo o izdelku. Nadaljevali smo s spoznavanjem možnosti nastavitev naših fotografskih aparatov, ter uporabo teh nastavitev za dosego želenih učinkov na fotografiji. foto: Maja Žnidaršič |
Pred začetkom smo udeleženci izrazili svoje želje in pričakovanja o tečaju, na osnovi katerih sta mentorja dopolnila načrtovan program predavanj. Na prvem srečanju nam je Martin Petrič predstavil osnove likovnega polja, ki so pomembne za razumevanje fotografske kompozicije. Po predavanju smo se s svojimi fotografskimi aparati razkropili po ulicah Cerknice in se praktično preizkusili v iskanju skrite geometrije. Iskanje kompozicij zlatega reza, motivov po pravilu tretjin, prepoznavanje in iskanje objektov, ki so nam predstavljali likovne spremenljivke smo zaključili s prvo skupinsko fotografijo ter evalvacijo prvega srečanja. Že to, prvo, srečanje je zadostilo delu naših pričakovanj, saj je bila naša želja med drugim tudi, da se praktično preizkusimo. foto: Ajda Petrič |
Naša naslednja naloga, pod mentorstvom Blaža Žnidaršiča, je bila preizkušanje nastavitev zaslonke, časa ter občutljivosti na različnih objektih v različnih situacijah. Fotografije, ki so nastajale so bile vsako srečanje bolj dovršene ter premišljeno izbrane. Na tečaju smo bili seznanjeni tudi s prenosom podatkov iz pomnilniške kartice fotografskega aparata na računalnik ter možnostjo obdelave fotografij v različnih računalniških programih. foto: Jože Obreza |
Tečaja smo se udeležili odrasli različnih starosti in izobrazbe. Vsak je s svojimi fotografijami prispeval pomemben delež k razumevanju te vrste likovne umetnosti. Vsi udeleženci in ljubitelji fotografije smo zelo navdušeni, še posebej pa tisti, ki bodo spomladi odpotovali na delavnico v okviru mednarodnega projekta From paint to pixel , ki bo štirinajst dni potekala na severu Anglije. foto: Sandi Vrtar |
Tema enega od srečanj je bila tudi abstraktna fotografija. Ob primerih fotografij smo spoznali razvrednotenje pomena podobe, hkrati pa odvzem prvotnega namena beleženja. Razmišljanje o abstraktni fotografiji nas je privedlo do zaključka, da je mesto iskanja motivov za abstraktno fotografijo lahko povsod. Tovrstne smernice razmišljanja so nas naučile boljšega opazovanja, ugotovili pa smo tudi, da je abstraktna fotografija dobra vaja za izboljševanje tehnike, razvoj senzibilnosti do kompozicije, pozornosti do detajlov, barve in teksture. foto: Bojan Žnidaršič |
Spoznali smo, kako težko je opaziti primeren trenutek, še težje pa ga je ujeti v objektiv. Izkušnja, kot je bil ta tečaj, te nauči bolje opazovati stvari, naravo in ljudi okoli sebe. Marsikdaj ti postane žal, da fotoaparata, ne nosiš vedno ob sebi. foto: Ajda Petrič |
Na tečaju smo se seznanili tako z osnovami digitalne fotografije, osnovami likovnega polja, abstraktno fotografijo, fotografskimi koncepti ter močjo podobe. Tako je vsak udeleženec tečaja spoznal nekaj novega o fotografiji in umetnosti. Marsikdo je začel fotografijo uporabljati kot načrtovano izrazno sredstvo in ne več kot nepremišljeno pritiskanje na sprožilec fotografskega aparata. Tisti z boljšim fotografskim predznanjem pa so ob pomoči mentorjev dobili smernice za izpopolnitev svojega dela. foto: Nana Homovec |
foto: Darja Bombač |
foto: Barbara Šivec |
foto: Sandi Vrtar |